Silmee™ヘルスケアに関するサービス利用規約

第1章 総則

第1条 (目的及び定義)

  1. 本規約は、TDK株式会社(以下「当社」といいます)が提供する、本条第2項第(10)号に定義される、本サービス対応機器によってホストされたコンピュータプログラム及びモバイルアプリケーション(但し、必ずしもこれらに限定されません)を含む会員向けオンライン及びモバイルサービス(以下総称して「本サービス」といいます)の提供条件等について定めたものです。
  2. 本規約に定める以下の用語は、本項に定める定義によるものとします。
    1. 「会員」とは、本規約等に同意のうえ、第5条に定める手続きに従って本サービスを利用するための会員登録を行い、当社が会員登録を承諾した者をいいます。
    2. 「会員情報」とは、会員が本サービスに登録した基本情報(ニックネーム、メールアドレス)、住所(都道府県単位)、性別、生年月日、バイタルデータ、本コンテンツをはじめとする会員に関する情報をいいます。
    3. 「管理ユーザ」とは、本アプリ上で見守りユーザを登録し、見守りユーザのバイタルデータを閲覧できる権限を有する会員をいいます。なお、管理ユーザとなるためには、本アプリ上で、見守りユーザに、あらかじめ見守り機能の対象とすることを申請し、見守りユーザにより当該申請を承認されることを要します。
    4. 「個人情報」とは、個人情報の保護に関する法律(平成15年法律第57号)第2条第1項に定める「個人情報」をいいます。
    5. 「GPSデータ」とは、本サービスを通じて収集される会員の位置及び経路に関わる情報をいい、スマートフォン等情報端末により取得されたものを含みますが、これに限りません。
    6. 「ソーシャル・ネットワーキング・サービス」とは、インターネット上でコミュニティを形成し、ユーザ同士が情報発信又は情報共有等コミュニケーションできる機能を提供するサービスをいい、当社が運営するソーシャル・ネットワーキング・サービスに限りません。
    7. 「バイタルデータ」とは、本サービスにおいて利用される、会員の活動量、睡眠情報、食事情報、体重、血圧、その他の健康状態や身体情報に関わる情報をいい、本サービス対応機器により取得されたものを含みますが、これに限りません。
    8. 「本アプリ」とは、本サービスの提供のために当社が提供する、スマートフォン等情報端末で動作する専用のソフトウェア、並びに本サービス対応機器のバイタルデータとスマートフォン等情報端末の同期を可能にするためのファームウェア及びライブラリをいい、本サービスを運用するサーバ上にバイタルデータ及び/又はGPSデータを自動的に送信する機能(以下「自動送信機能」といいます)等を有します。会員がバイタルデータ及び/又はGPSデータの自動送信機能の利用を希望しない場合には、本アプリ上より設定を行う必要があります。なお、会員が自動送信機能の利用を希望しない場合には、見守り機能、位置情報送信機能、SOSメール送信機能その他のサービスが利用できない場合がありますのでご了承ください。
    9. 「本規約等」とは、本規約及びその他の当社が定める規約(「Silmee™ヘルスケア利用規約」を含みますが、これに限りません。)、ルール、ガイドライン、告知、保証規定等をいいます。
    10. 「本サービス対応機器」とは、リストバンド型活動量計 Actiband™、Silmee™W20(ともに株式会社東芝製)をいいます。
    11. 「見守りデータ」とは、管理ユーザが閲覧することできる見守りユーザのバイタルデータをいいます。管理ユーザが閲覧することのできる見守りユーザのバイタルデータは当社商品紹介ウェブサイト上に定めるとおりとします。
    12. 「見守りユーザ」とは、管理ユーザから見守りデータの閲覧権限の付与につき申請を受け、当該申請を承認する会員をいいます。見守りユーザは、本アプリ上で管理ユーザの申請を承認又は拒否し、若しくは管理ユーザを削除できる権限を有します。
    13. 「申込者」とは、第5条に基づき本サービスを利用するために会員登録の申込を行う者をいいます。

第2条(サービス内容)

  1. 本サービスは、本規約等に基づき、当社が次の第(1)号及び第(2)号に掲げるサービス並びに第(3)号及び第(4)号に掲げる機能を提供するサービスをいい、その詳細は当社所定のウェブサイト上に定めるとおりとします。
    1. 本サービス対応機器に関する情報提供
    2. 本サービス対応機器により収集した会員情報の保存・管理とスマートフォン等情報端末上での閲覧
    3. SOSメール送信機能:会員が本サービス対応機器(※1)を操作することにより、あらかじめ本アプリ上で登録したメールアドレスに対し、当社指定サーバからメール(以下「SOSメール」といいます)を送信する機能
      ※1 Silmee™W20のみ対応
    4. 見守り機能:管理ユーザが見守りユーザのバイタルデータを閲覧する機能
  2. 管理ユーザは、自己の責任において、見守りユーザから、見守り機能を利用して見守りユーザのバイタルデータを閲覧することについて、見守りユーザからの同意をあらかじめ取得したうえで、本サービスを利用するものとします。
  3. 会員は、スマートフォン等情報端末若しくは本サービス対応機器を盗難等により紛失した場合、スマートフォン等情報端末若しくは本サービス対応機器を第三者(他の会員を含みます。以下同じ。)に不正に使用されたことを知った場合、会員情報又は見守りデータが漏えいしたことを知った場合には、会員情報又は見守りデータを不正に使用されないよう、自己の責任と費用において、必要な措置を講じるものとします。

第3条 (会員規約)

  1. 会員は、本規約等に従って、本サービスを利用するものとします。
  2. 当社は、会員に通知又は会員の同意を得ることなく、本規約等を変更することができます。なお、当該変更により会員に損害が生じたとしても、当社は一切の責任を負いません。

第4条 (通知方法)

  1. 当社から申込者又は会員に対する通知は、本規約等に別段の定めがある場合を除き、所定のウェブページへの掲載、電子メールによる送信その他当社が適当であると判断する方法により行います。
  2. 通知は次の時点で、申込者又は会員に到達したものとみなします。
    1. ウェブページへの掲載による場合は、申込者又は会員が本サービスに関する所定のウェブページにアクセスすればウェブページに掲載された情報を閲覧可能となった時点(申込者や会員が実際に閲覧したかを問いません)
    2. 電子メールによる送信の場合は、申込者又は会員が当社に届け出た電子メールアドレスの電子メールサーバに記録された時点

第5条 (会員登録の申込)

  1. 申込者が未成年、成年被後見人、被保佐人又は被補助人である場合、当該申込者は法定代理人の同意を得て会員登録の申込を行うものとします。
  2. 申込者は、本サービスに会員登録の申込を行った時点で、本規約等に同意したものとみなされます。
  3. 本サービス利用契約は、申込者が本規約等に同意のうえ、本サービスの会員登録の申込を行い、当社が利用申込みを承諾した時に成立するものとし、申込者は当該承諾以降、本サービスの利用を開始できます。
  4. 当社が申込者の会員登録の申込を承諾する場合は、前条の定めに従って、電子メールによりID及びパスワードを会員に通知します。

第6条 (申込後の取り消し)

会員は、申込後の取り消しには、第9条に定める退会手続きが必要であることに同意します。

第7条 (申込の不承諾)

当社は、申込者が次の各項のいずれかに該当する場合は、会員登録を承諾しない場合があります。

  1. 申込者が法人又は個人事業者であること
  2. 申込者が実在しないこと
  3. 申込者が、会員登録の申込以前に、本規約等の違反により、本サービスの全部又は一部の利用の停止、又は会員登録の抹消を受けたことがあること
  4. 申込の際の申告事項に虚偽の記載、誤記又は記入漏れがあったこと
  5. 申込者が利用可能地域(第12条第2項に定義)に居住していないこと
  6. 申込者が未成年、成年被後見人、被保佐人又は被補助人のいずれかであり、申込の際に法定代理人の同意を得ていなかったこと
  7. その他当社の業務の遂行上又は技術上支障があること

第8条 (会員情報の確認・変更)

  1. 会員は、スマートフォン等情報端末上の本アプリから登録した会員情報を確認又は変更することができます。
  2. 前項の変更がなかったことにより会員が損害その他不利益を被ったとしても、当社は一切の責任を負いません。

第9条 (退会・利用終了)

  1. 会員は、スマートフォン等情報端末上の本アプリを削除及びアンインストールすることにより本サービスから退会することができます。また、本サービスから退会した場合、当該会員の第1条第2項第(2)号に定める基本情報は削除されます。
  2. 会員が以下の各号のいずれかに該当する場合、当社は、当該会員への事前の催告なく、本サービスの全部又は一部の提供を停止し、会員登録の抹消並びに本サービスの提供を終了することができるものとします。
    1. 申込者として第7条各号のいずれかに該当したこと
    2. 本規約等に違反する行為があったこと
    3. 最終ご利用日から1年以上本サービスのご利用がなかったこと

第10条 (権利義務譲渡の禁止)

会員は、会員登録及び本サービスの利用に関連する権利若しくは義務を、第三者に譲渡、名義変更、承継その他の方法により処分し又は担保に供する行為を行うことができません。

第2章 利用上の注意事項

第11条 (自己責任)

本サービスは、会員の健康管理をサポートすることを目的とするサービスであり、本サービスを利用してなされた会員の一切の行為及びその結果について、当社は一切の責任を負いません。会員にて何らかの傷病、障害、妊娠、その他心身の不調や変調がある場合は、医師にご相談のうえ、自己の責任において本サービスをご利用ください。

第12条 (利用環境)

  1. 本サービスの全部又は一部の利用には、当社所定のウェブサイトに定める、インターネット接続環境及びスペックを有する通信機器、本アプリ,本サービス対応機器並びに本アプリとの連携可能な体組成計・血圧計・血糖値計が必要となります。会員は、これらの接続環境・端末・機器のすべてについて、自己の責任と費用において設定及び準備するものとします。
  2. 本サービスは日本国内(以下「利用可能地域」といいます)での利用を想定しています。本サービスを利用可能地域以外の地域から利用する場合は、一部機能が利用できない場合があります。
  3. SOSメール送信機能の利用には、送信側・受取側で利用するスマートフォン等情報端末において所定の設定が必要となる場合があります。設定の方法については、当社所定のウェブサイトをご確認ください。

第13条 (不保証)

  1. 本サービスの全部又は一部及び本サービスを通じて提供する一切の情報について、当社は、すべての会員にとって安全・適切で、各自の目的に適合し、又は正確性を有することを保証するものではありません。
  2. 本サービスを通じて得る一切の情報は、会員の健康維持・改善その他の効能効果等を保証するものではなく、また、会員において医師の診断に代替するものではありません。
  3. 本サービス対応機器の装着状態や会員の発熱の要因により、本サービス対応機器により取得されたバイタルデータが、実際の測定値と異なる場合があります。
  4. 本サービス対応機器は、添付の保証書に記載されている範囲内でのみ品質保証されており、本サービスにおいて当社が別途何らかの保証を行うものではありません。
  5. 当社は、会員が本アプリとともに使用するスマートフォン等情報端末について一切の保証を行うものではありません。
  6. 本サービスは18歳以上の利用者を想定しており、会員が18歳未満である場合、一定のコンテンツについては、会員に適さない内容である場合があります。また、一部のコンテンツについては、当社が想定する範囲においてのみ情報の入力が可能な場合があるなど一定の利用制限があることに同意します。
  7. 当社は、本サービス及び提供されるソフトウェア等に欠陥がないこと、本サービスにおいて送受信した会員情報が、所定のサーバに正しく同期かつ保管され、画面上に表示されること、並びに当社所定のウェブサイトの情報が正確であること及び当該情報が有効であることについて、一切の保証をいたしません。会員は、これを理解し自己の責任において本サービスを利用するものとします。
  8. 前項における不保証の範囲には、会員によるサービスの利用において、会員情報が本サービス対応機器若しくはスマートフォン等情報端末の内部に正しく保存されること、又は当社指定サーバ上に同期かつ保存された会員情報に破損若しくは消失等の不具合が生じないことも含まれます。また当社は、当該会員情報に不具合が生じた場合、復旧又は回復させる義務を負わないものとします。
  9. 本サービスの利用に関連して、会員間及び会員と第三者との間で紛争等が発生した場合であっても、会員は自己の責任と費用においてこれを解決するものとし、当社は当該紛争等について一切の責任を負いません。
  10. 当社は、上記各項の他、本サービスの提供に関するシステム上の障害による本サービスの遅延、変更、中止若しくは廃止又は本サービスを通じて提供される情報の破損若しくは滅失その他本サービスに関連して会員等に損害が生じた場合であっても、当該損害について、本規約等に別に定める場合を除き、一切の責任を負いません。
  11. 当社は、利用可能地域以外での本サービスの利用について何ら保証するものではなく、当該地域で本サービスを利用したことにより会員等に損害が生じた場合であっても、一切の責任を負いません。

第14条 (お問い合わせ)

  1. 本サービスの利用に関する会員からのお問い合わせは、当社所定のウェブサイトに記載する専用電話又は別途当社が指定する方法でのみ受け付けます。
  2. 会員からのお問い合わせの内容によっては回答できない場合があります。当社は、会員からのあらゆるお問い合わせについて回答する義務を負うものではありません。

第3章 会員の義務

第15条 (サービスの利用に関する責任)

会員は、本サービス(本サービスにおける健康や医療に関連する情報やアドバイス等を含みます。本条において以下同じ。) に関し、自己の判断と責任において本サービスを利用するものとし、また、本サービスの利用に関連し第三者に対して損害を与えたものとして、当該第三者から何らかの請求を受けたときは、自己の責任と費用において解決します。

第16条 (IDとパスワードの管理)

会員は、本サービスのために付与されたIDとパスワードを自らの責任において管理するものとします。なお、当社は、IDとパスワードは本サービスの認証手段であって、これらの入力があった場合には当該入力を会員によるものとみなすとともに、当該紛失や不正使用により会員に不利益が生じたとしても、当社は一切の責任を負いません。

第17条 (禁止事項)

  1. 会員は、本サービスの利用にあたり、次の各号のいずれかに該当する事項(以下「禁止事項」といいます)を行ってはならないものとします。会員が禁止事項を行ったことに起因して会員に不利益が生じたとしても、当社は一切の責任を負わないものとし、当社が損害を被ったときは、当社は会員にその賠償を求めることができるものとします。
    1. 当社又は第三者の知的財産権等を侵害する行為
    2. 第三者の財産、プライバシー又は肖像権等を侵害する行為
    3. 第三者を差別又は誹謗中傷する行為
    4. 当社又は第三者の信用若しくは名誉を毀損する行為
    5. ウィルス・プログラム、その他の有害プログラム等を送信又は掲載する行為
    6. 当社又は第三者の機器、設備等若しくは本サービス用の設備の利用又は運営に支障を及ぼす行為、その他本サービスの正常な運営を妨げ、又は支障を及ぼす行為
    7. 本規約等又は法令若しくは公序良俗に違反する行為
    8. 当社又は第三者に不利益若しくは損害を与える行為
    9. 犯罪行為又は犯罪行為に結びつく行為若しくはこれを助長する行為
    10. 第三者になりすます行為
    11. その他、上記各号の行為に準ずる行為又は該当するおそれのある行為
  2. 前項の禁止行為によって生じた第三者との紛争については、すべて会員の責任と費用により解決するものとし、当社は一切の責任を負わないものとします。

第4章 サービス提供の中断及び終了

第18条 (本サービスの中断)

当社は、以下のような中断事由が生じたときは、会員に対する事前の通知なく、本サービスの提供を中断又は制限することがあります。

  1. 過度のアクセスの集中、不正アクセス、ウィルスの侵入、コンピュータネットワーク障害などにより、当社が本サービスの提供により当社又は第三者に不利益が生じるおそれがあると判断した場合
  2. 天災地変、暴動、テロ行為、その他当社の責めに帰さない事由が生じた場合
  3. 本サービス提供に関連する設備等の点検、保守又は修理を行う場合
  4. 行政や裁判所による勧告、命令、処分等に従う場合
  5. その他当社が運用上又は技術上本サービスの中断が必要と判断した場合

第19条 (サービスの終了・変更・追加)

  1. 当社は、会員に対する1ヶ月以上前の通知により、本サービスの全部又は一部を終了することができます。また、当社は、会員に対する通知又は会員の同意を得ることなく、本サービスの全部又は一部の内容、名称若しくは仕様の変更又は追加を行うことができます。
  2. 当社は会員に対し、前項の終了、変更及び追加に関し一切の責任を負わないものとします。

第20条 (バイタルデータ及びGPSデータの取り扱い)

当社が本サービスの提供を終了した場合又は会員が退会した場合、当社は会員に対する何らの通知なく又は会員の同意を得ることなく、会員のバイタルデータ、GPSデータその他の情報を削除できるものとし、また当該情報を一切返却しません。また、当社は会員に対する何らの通知なく又は会員の同意を得ることなく、会員のバイタルデータ、GPSデータその他の情報を、第22条に定める利用目的の範囲において、個人を特定できない形態にしたうえで利用することができるものとします。

第5章 会員情報の取得と利用

第21 条 (会員情報の取り扱い)

  1. 会員情報の利用目的
  2. 当社は、会員情報を取得した場合、以下の目的で利用します。第(3)号乃至第(6)号については、第三者の商品・サービスに関するものも含むものとし、当社の商品・サービスに限られません。また、第(3)号、第(4)号及び第(6)号に定める目的における利用については、会員登録の申込手続において当該目的に係る電子メールの配信を請求又は承諾した会員に対してのみ、実施するものとします。

    1. 本サービスの提供・運用・管理
    2. 本サービスに関するお問合せ対応
    3. 会員に対するアンケート依頼
    4. 会員に対するキャンペーン案内・抽選・賞品発送
    5. 当社のウェアラブル端末事業における商品・サービスの開発・改善
    6. 当社のウェアラブル端末事業における商品・サービスの案内・広告
  3. 当社は、会員情報を、個人を特定出来ない形態に加工して、研究・学会発表、マーケティングその他当社の事業目的に使用し、第三者に提供することがあります。
  4. 会員情報の開示・訂正・削除の方法について
  5. 会員は、スマートフォン等情報端末上の本アプリからの操作により、登録した会員情報を確認、訂正又は削除することができます。また、本サービスから退会した場合、第1条第2項第(2)号に定める基本情報は削除されます。本サービスからの退会後に会員情報を削除する場合は、次項に定めるコールセンターまで問い合わせのうえ、削除する必要があります。

  6. お問い合わせについて
  7. 当社は、ご意見、ご質問、苦情、個人情報に関するご相談、その他会員情報の取扱いに関するお問い合わせを、以下の窓口で受け付けます。なお、お問い合わせの際に、窓口との電話内容を録音させて頂き、また会員ご本人であることを確認するための情報を提供頂くことがあります。

    コールセンター:(フリーダイヤル)0120-455-750

    運営時間:9:00 〜 17:00(土日祝日、当社指定休業日を除く)

  8. 業務委託について
  9. 当社は、本サービスに係る業務の一部又は全部を委託するに伴って、個人情報を業務委託先に提供することがあります。その場合、当該業務委託先との間で秘密保持契約等を締結し、必要な措置を講じます。

  10. 個人情報の取り扱いについて
  11. 当社は、会員情報が個人情報に該当する場合、あらかじめ会員の同意を得ることなく、第三者に提供しません。但し、次に掲げる場合はこの限りではありません。

    1. 当社が本条第1項に定める利用目的の達成に必要な範囲内において個人情報の取り扱いの全部又は一部を委託する場合
    2. 合併その他の事由による事業の承継に伴って個人情報が提供される場合
    3. 国の機関若しくは地方公共団体又はその委託を受けたものが法令の定める事務を遂行することに対して協力する必要がある場合であって、会員の同意を得ることによって当該事務の遂行に支障を及ぼすおそれがある場合
    4. 上記の他、個人情報保護法その他の法令で認められる場合

第22条 (通信の秘密の保護)

  1. 当社は、刑事訴訟法又は犯罪捜査のための通信傍受に関する法律の定めに基づく強制の処分その他裁判所の命令若しくは法令に基づく強制的な処分が行われた場合には、該当する処分、命令の定める範囲で、会員の情報を第三者に提供することができます。
  2. 当社は、会員が第17条各号のいずれかに該当する禁止事項に違反し、本サービスの提供を妨害した場合であって、正当業務行為又は緊急避難と認められる場合には、本サービスの円滑な提供を確保するために必要な範囲内で、会員の情報を第三者に提供することができます。
  3. 当社は、特定電気通信役務提供者の損害賠償責任の制限及び発信者情報の開示に関する法律(平成13年法律第137号)第4条第1項に従った開示請求があった場合、前2項の規定にかかわらず、請求の範囲内で会員の情報を請求者に開示することができます。

第6章 当社の責任

第23条 (損害賠償責任)

会員が本サービスの利用により被った損害については、当社は一切の責任を負いません。

第7章 その他雑則

第24条 (知的財産権)

  1. 本サービスにおいて当社が提供する全てのプログラム及びソフトウェア、本サービス上で提供される情報又はコンテンツ、画面デザイン、ロゴ等(以下総称して 「当社コンテンツ」といいます)に関する著作権や商標権などの知的財産権、その他一切の有体・無体の財産権(以下「知的財産権等」といいます)は、当社又は当社に対し使用許諾している第三者(以下総称して「権利者」といいます)に帰属するものとします。
  2. 会員は、個人として利用される以外に、権利者の事前の書面による許可なく、当社コンテンツの全部若しくは一部を複製、複写、転載、改変し、又は販売、再配布等することはできません。
  3. 会員は、自らが知的財産権等を有するか、又は必要な権利者の許諾を得た情報等のみ、本サービスを利用して情報提供をすることができるものとします。
  4. 会員が本サービスを利用して提供した投稿情報に係る著作権については、当該会員又は当該会員に利用の許諾を与えた権利者(以下「既存の権利者」といいます)に留保されるものとします。但し、当社は、投稿情報を、当社が必要と判断する加工を行い、会員への対価の支払なく、利用できるものとし、利用するにあたり、当該投稿情報の一部又は会員のニックネーム等の表示を省略することができるものとします。この場合、会員は、当社による情報等の利用について、自ら著作者人格権を行使せず、又は権利者をして著作者人格権を行使させないものとします。

第25条 (準拠法)

本規約等の効力・履行及び解釈に関しては、日本法が適用されるものとします。

第26条 (紛争の解決)

会員登録の申込み、本サービスの利用並びに本規約等に関する一切の紛争は、東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。

第27条 (不放棄)

当社が本規約等に規定するいずれかの権利を行使しなかったとしても、その権利を放棄したとみなされるものではありません。

第28条 (無効条項の影響)

本規約等に規定する条件のいずれかが無効とされた場合であっても、その他の条件はその影響を受けず有効に存続するものとします。

第29条 (存続条項)

本サービスの廃止・終了、会員の退会、本サービスの利用停止、又は会員登録の抹消後も、第1条、第3条第2項、第11条、第13条、第15条、第17条、第19条第2項、第20条乃至第30条は、有効に存続するものとします。

以上

制定日:2016年6月1日

Silmee™ヘルスケア利用規約

本規約は、TDK株式会社(以下「当社」といいます)が提供する本ソフトウェア(第1条により定義されます)の提供条件等について定めたものです。

第1条 (定義)

  1. 本規約において、「本ソフトウェア」とは、当社が本サービスの会員に対して提供する、「Silmee™ヘルスケアに関するサービス利用規約」第3条第1項記載の機能を有する「Silmee™ヘルスケア」及び付属文書一式をいいます。
  2. 本規約に別段の定めがある場合を除き、本規約において使用される用語は、「Silmee™ヘルスケアに関するサービス利用規約」にて定義される用語と同一の意味を有するものとします。

第2条 (使用許諾)

当社は、本規約に同意し、かつ本サービスへの会員登録を完了した会員に対して、利用可能地域において、本サービスにおいて使用する目的のため、本ソフトウェアを本規約に従い会員の本サービス対応機器及びスマートフォン等情報端末上においてのみ使用することのできる、非独占的かつ譲渡不能の権利を許諾するものとし、会員は、本規約に同意し、かつ本サービスへの会員登録を完了した時点から本ソフトウェアの使用を開始できます。

第3条 (本ソフトウェアの使用終了等)

  1. 当社は、会員への事前通知、又は会員の同意を得ることなく、本規約を変更又は終了させることができます。この場合、当社は、本規約の変更又は終了の旨を、当社所定のウェブサイトに掲載し、又はその他これと同等の方法により、会員に対し周知するものとし、当該いずれかの方法による周知の開始の時をもって本規約が変更され、又は終了するものとします。
  2. 会員が、本規約の条項のいずれかに違反した場合、当社は自己の判断に基づき、当該会員による本ソフトウェアの使用を終了させることができるものとします。
  3. 前項の定めに従い、本ソフトウェアの使用が終了した場合、会員は如何なる理由においても本ソフトウェアを使用することはできません。会員は、本ソフトウェアの使用を直ちに中止するとともに、当社の指示に従い、会員の占有又は管理下にある全ての本ソフトウェアを速やかに破棄及び消去を行うものとします。
  4. 会員は、本ソフトウェアの使用の終了に起因して生じたいかなる損害等も、当社に対して請求することはできません。
  5. 本規約第3条第3項乃至第5項、第4条第2項及び第3項、第5条乃至第7条の規定は、会員又は当社による本ソフトウェアの使用の終了後も有効に存続するものとします。

第4条 (遵守事項)

  1. 会員は、次の各号に定める行為を行ってはなりません。
    1. 本サービス以外の目的に本ソフトウェアを使用する行為、また、本ソフトウェアの一部のみをインストール又は使用する行為
    2. 本ソフトウェアを翻案、改変し、又はリバースエンジニアリング(主に、内容を解析して、人間が読み取り可能な形に変換することを指します)、逆コンパイル、逆アセンブル等行為
    3. 本ソフトウェアの全部又は一部を複製、複写する行為
    4. 本ソフトウェアの全部又は一部を、有償、無償を問わず、第三者に販売、頒布、送信可能化、公衆送信、貸与、譲渡、再使用許諾、その他の処分をする行為
  2. 会員は、本ソフトウェアの使用にあたり、知的財産権等その他第三者の権利を侵害しないよう配慮するものとし、会員による本ソフトウェアの使用により第三者との間で当該第三者の権利を侵害した又は侵害するおそれがあるとして紛争等が生じた場合は、会員自身の責任においてこれを解決するものとします。
  3. 会員は、本ソフトウェア及び本ソフトウェアに使用されている技術を利用可能地域外に持ち出したり、輸出を行ったりする場合、適用される日本、米国その他の国の輸出管理規則その他法令を遵守することに合意するものとします。会員は、関連法規に基づき必要とされる関係国政府の許可を得ることなく、本規約に基づき受領する情報、技術又は貨物を輸出又は再輸出してはならず、また、核兵器、化学兵器、生物兵器及びミサイルの使用、開発、製造、保守又は保管のために使用してはなりません。

第5条 (責任制限)

  1. 当社は、本ソフトウェアに瑕疵が発見された場合、当社が別に定める方法により、会員に対し瑕疵のある旨を通知するとともに、瑕疵のない本ソフトウェアを提供するか又は当該本ソフトウェアの瑕疵を修補すべく努めますが、その実現を保証するものではなく、また本ソフトウェアの瑕疵に起因して会員が被った直接的又は間接的損害(通信機器、ソフトウェア等の破損を含むがこれに限りません)及び第三者が被った損害については一切責任を負うものではありません。
  2. 当社は、本ソフトウェアを現状有姿のまま提供するものとし、第三者の知的財産権等その他の権利を侵害していないこと、本ソフトウェアが正確に動作すること、本ソフトウェアが会員にとって有用であること及び本ソフトウェアが会員における特定の目的に適合していることを一切保証せず、本ソフトウェアの使用又は使用不能から生じる本サービス対応機器及びスマートフォン等情報端末の故障又は損傷、情報の消失等会員その他の第三者が本ソフトウェアに関連して直接的又は間接的に被ったいかなる損害についても責任を負いません。

第6条 (損害賠償)

  1. 当社は、本ソフトウェアに起因して発生した会員及び第三者の直接、間接その他いかなる損害(本ソフトウェアを通じて提供される情報の消失により生じた会員の損害を含むが、これに限りません)についても何らの責任も負わないものとし、会員が自己の責任で解決するものとします。
  2. 会員が本規約の条項に違反した場合には、第3条第2項に基づき本ソフトウェアの使用を終了させるとともに、これにより、当社が被った損害を賠償するものとします。

第7条 (その他)

  1. 会員は、本規約上の地位の全部又は一部を第三者に移転させることはできません。
  2. 当社は、必要に応じ、会員への予告なく本ソフトウェアの仕様を変更し、本ソフトウェアの提供を中止する場合があります。
  3. 本規約は、日本国の法令を準拠法とします。また本規約に関連する一切の紛争は、東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所として、これを解決するものとします。
  4. 本規約に定めのない事項については、「Silmee™ヘルスケアに関するサービス利用規約」の各規定が適用されるものとします。

以上

制定日:2016年6月1日

Terms and Conditions for Use of Silmee™ Health Care Services

Chapter 1 General provisions

Article 1 (Purpose and definitions)

  1. These Terms and Conditions set forth terms and conditions relating to the provision of online and cellphone services for Members (as defined in Section 2.1 of this Article) (hereinafter referred to as "the Services") that include, but not limited to, computer programs and cellphone applications hosted on Devices compatible with the Services (as defined in Section 2.10 of this Article) provided by TDK Corporation (hereinafter referred to as "Our Company").
  2. The following terms used in these Terms and Conditions shall be construed as the definitions defined in this section.
    1. "Member" means an individual who agrees to these Terms and Conditions and has registered as a member to use the Services according to the procedures stipulated in Article 5, and whose membership registration has been approved by Our Company.
    2. "Member information" means information relating to a Member such as basic information (nickname, email address), address (prefecture), gender, date of birth, vital data, the Contents, etc. that a member registers in the Services.
    3. "Administrative user" means Members who have registered a Supervised user on the Applications and has the right to view the Supervised user's vital data. It is to be noted that in order to become an Administrative user, a Member must use the Applications to send a request to the users to be supervised in advance requesting that they become subject to the supervision function, and to be approved by them.
    4. "Personal information" means personal information as defined in Article 2, Section 1 of the Act on the Protection of Personal Information (Act No. 57, 2003).
    5. "GPS data" means information relating to Members’ locations and routes collected through the Services and includes but not limited to information obtained from smart phone devices, etc.
    6. "Social networking service" means a service which provides a function in which a community formed on the Internet and users can communicate by publicizing and sharing information, etc., and is not limited to social networking services operated by Our Company.
    7. "Vital data" means information relating to Members' activity levels, sleep, diet, weight, blood pressure, and other health- and body-related information used in the Services and includes but not limited to information obtained through Devices compatible with the Services.
    8. "The Applications" means the dedicated software operated on information terminals such as smart phones, as well as the firmware and libraries needed to enable the syncing of Vital data from Devices compatible with the Services with information terminals such as smart phones provided by Our Company in order to provide the Services, and include functions that automatically transmits vital and/or GPS data to the server that operates the Services (hereinafter referred to as "Automatic transmission function"). If Members do not want to use the Vital and/or GPS data Automatic transmission function, they need to turn this off on the Applications. It is to be noted that if members do not want to use the Automatic transmission function, they may not be able to use the supervision function, location information transmission function, the SOS email function, or other services.
    9. "These Terms and Conditions, etc." means to these Terms and Conditions, as well as any other terms and conditions (including but not limited to the Silmee™ Health Care Terms and Conditions of Use), rules, guidelines, notifications, and warranty provisions, etc. specified by Our Company.
    10. "Devices compatible with the Services" means Silmee™ W10 and Silmee™ W20 (both manufactured by TDK Corporation),and Actiband™ and Silmee™ W20(both manufactured by Toshiba corporation).
    11. "Supervision data" means Vital data belonging to Supervised users that can be viewed by Administrative users. The Vital data belonging to Supervised users that can be viewed by Administrative users is that which is defined on Our Company's product information website.
    12. "Supervised user" means a Member who has received a request from an Administrative user to give them the right to view Supervision data, and who has approved the said request. Supervised users have the right to either approve or reject a request from an Administrative user on the Applications, or to delete the Administrative user.
    13. "Applicant" means an individual who has applied to use this Service as stipulated in Article 5.

Article 2 (Service details)

  1. "The Services" means services under these Terms and Conditions through which Our Company provides the services described in section 1.1 and 1.2, and the functions described in section 1.3 and 1.4 below, and the details of the Services shall be as specified on the website prescribed by Our Company.
    1. Provision of information relating to Devices compatible with the Services;
    2. Saving, managing of Member information collected through Devices compatible with the Services, and viewing on information terminals such as a smart phones;
    3. SOS email function: A function which allows an email to be sent from a server specified by Our Company to an email address that has been registered in advance on the Applications by Members’ operating the Devices compatible with the Services (*1) (hereinafter referred to as "SOS email"); and
      *1 Only compatible with Silmee™ W20
    4. Supervision function: A function which allows Administrative users to view Supervised users' Vital data
  2. Regarding the viewing of Supervised user's Vital data through the Supervision function, Administrative users shall, on their own responsibility, obtain prior consents from Supervised users and use the Services.
  3. If Members lose an information terminal such as a smart phone, etc. or a Device compatible with the Services due to theft, etc., or if they realize the information terminal such as a smart phone or the Device compatible with the Services is being used dishonestly by any third party (including other Members and the same shall apply hereafter), or if they realize their Member information or Supervision data has been leaked, they shall , on their own responsibility and at their own expense, take the necessary measures in order to stop dishonest use of the Member information or Supervision data.

Article 3 (Membership terms and conditions)

  1. Members shall use the Services in accordance with these Terms and Conditions, etc.
  2. Our Company may change these Terms and Conditions, etc. without notice to the Members or their consent. It is to be noted that Our Company assumes no responsibility for any damage suffered by the Members as a result of the changes.

Article 4 (Notification method)

  1. Except as provided otherwise in these Terms and Conditions, etc., notifications to applicants or Members shall be carried out via updates to the website, sending emails, or any other means that Our Company deems to be appropriate.
  2. Notifications shall be deemed to have reached applicants or Members at the following points of time:
    1. If the notification is uploaded to a website: When it becomes possible for an applicant or Member to view the uploaded information if they access the website relating to the Services (regardless of whether the applicant or Member has actually seen the information or not); or
    2. If the notification is sent via email: When the email is recorded on the email server of the email address which the applicant or Member has registered with Our Company.

Article 5 (Application for membership)

  1. If the applicant is a minor, an adult ward, or a person under curatorship or under assistance, the applicant shall apply for membership after obtaining the consent of his/her statutory agent.
  2. The applicant shall be deemed to have agreed to these Terms and Conditions, etc. when they have applied for membership registration for the Services.
  3. The contract for the use of the Services shall become effective when the applicant applies for membership registration for the Services with agreement of these Terms and Conditions, etc. and Our Company accepts the application. The applicant may begin using the Services after the acceptance.
  4. When Our Company accepts an applicants' membership registration, Our Company will notify his/her of the I.D. and password via email in accordance with the provisions stipulated in the previous article.

Article 6 (Cancellation after application)

Members agree that the procedures stipulated in Article 9 are necessary in order to cancel their membership after application.

Article 7 (Non-acceptance of application)

Our Company may refuse to accept a membership registration if an applicant constitutes any of the following cases

  1. The applicant is a corporate body or a sole proprietor;
  2. The applicant does not actually exist
  3. Prior to application for membership registration, the applicant had been subjected to suspension of all or part of the Services or had their membership registration deleted due to breach of these Terms and Conditions, etc.;
  4. There was false information, misdescription(s), or missing information in the application form;
  5. The applicant does not reside in the Area for usage in which it is possible to use the Services (defined in Article 12, Section 2);
  6. The applicant is any of the minor, adult ward, person under curatorship or person under assistance, and the application had carried out without consent of his/her statutory agent at the time of application; and
  7. In addition to the preceding items, there is any issue with which would cause job or technical performance of Our Company.

Article 8 (Confirming and modifying Member information)

  1. Members may confirm or modify their Member information registered through the Applications on an information terminal such as a smart phone
  2. Our Company assumes no responsibility for any damage or loss suffered by the Members as a result of Members’ not modifying stipulated in the preceding section.

Article 9 (Withdrawal from or termination of the Services)

  1. Members may withdraw from the Services by deleting or uninstalling the Applications from an information terminal such as a smart phone. Additionally, the basic information stipulated in Section 2.2, Article 1 of the Member withdraws from the Services.
  2. If a Member constitutes any of the following cases, Our Company may suspend all or part of the Services, delete its membership registration, and terminate provision of the Services without prior notification.
    1. A Member constitutes any of the items of Article 7 as an applicant;
    2. A Member has breached these Terms and Conditions, etc.; and
    3. A Member has not used the Services for over a year after its last day of use.

Article 10 (Non-assignment of rights and obligations)

Members may not dispose the rights and/or obligations relating to membership registration or use of the Services nor pledge them as collateral by assigning, changing of ownership, or transferring through succession to a third party, or any other method.

Chapter 2 Precautions during use

Article 11 (Personal responsibility)

The Services are services intended to support Members in management of their health, and Our Company assumes no responsibility for action taken by Members using the Services or any consequences of their action. In case of any sickness, disability, pregnancy, or any other physical change or ailment, Members shall consult with a medical practitioner and use the Services on their own responsibility.

Article 12 (Usage environment)

  1. In order to use all or part of the Services, Members will need a communications device with an Internet connection and specifications that meet the requirements stipulated on a website prescribed by Our Company, the Applications, Devices compatible with the Services, and a body composition meter, a hemadynamometer, and a blood sugar level meter that can connect with the Applications. Members shall, on their own responsibility and at its own expense, set up and prepare an Internet connection and any data terminal and device.
  2. It is assumed that the Services are used within Japan (hereinafter referred to as the "Area for usage"). You may not be able to use some functions when using the Services within the area other than the Area for usage.
  3. In order to use the SOS email function, it may be necessary to carry out specific settings on the information terminal such as smart phones on both the sending and receiving end. Please see the website prescribed by Our Company for how to set this up.

Article 13 (No Warranty)

  1. In regards to all information provided through any or all of the Services, Our Company shall not warrant the safety or adequacy for all Members, fitness for a particular purpose of each member, or the accuracy.
  2. All information obtained through the Services shall not warrant the maintenance of, an improvement in, or any other effect to Member's health, and shall not be substituted for diagnosis by a medical practitioner.
  3. Vital data obtained through Devices compatible with the Services may be different from the actual measurements because of such as how to wear the Devices compatible with the Services or a fever of Member.
  4. The scope of warranty of Devices compatible with the Services is stipulated in the warranty certificate attached to the Devices compatible with the Services, and Our Company makes no warranty in relation to the Services.
  5. Our Company makes no warranty relating to information terminals such as smart phones with or for which Members use the Applications.
  6. The Services are intended for users aged 18 or above, and if you are under the age of 18, some of the contents may not be suitable for you. Also, you agree that there are some usage restrictions in some contents, in which you may only be able to enter some information within certain restrictions provided by Our Company.
  7. Our Company shall not warrant whatsoever that the Services and provided software, etc. are free of defects, that Member information sent and received through the Services will be correctly synchronized with and stored on the prescribed server and displayed on the screen, and that any information on the website prescribed by Our Company is accurate and valid. Members shall understand the foregoing and use the Services on their own responsibility.
  8. The scope of no-warranty of the preceding section also includes that the Membership information will be correctly stored on the Devices compatible with the Services or information terminals such as smart phones, and that there will be no problem, such as corruption or loss, with the Member information synchronized with and stored on Our Company's prescribed server, in use of the Services. Additionally, Our Company shall have no obligation to recover or restore data in the case that there is a problem with the Member information.
  9. Even if any dispute arises between Members or between a Member and a third party relating to the use of the Services, the Members shall settle the dispute on their own responsibility and at its own expense, and Our Company assumes no responsibility for the dispute, etc.
  10. In addition to each of the preceding items in this Article 13 above, except as provided otherwise in these Terms and Conditions, etc., Our Company assumes no responsibility for any damage suffered by the Members as a result of any delay, change, suspension or discontinuance of the Services because of the system problems relating to the provision of the Services, or corruption or loss of information provided through the Services, or any other instance in relation to the Services.
  11. Our Company makes no warranty in regard to the use of the Services within the area other than the Area for usage, and assumes no responsibility for any damage incurred by the Members, etc. as a result of the use of the Services in such area.

Article 14 (Inquiries)

  1. Inquiries from Members relating to usage of the Services shall only be accepted via the dedicated telephone number recorded on a website prescribed by Our Company or any other method designated by Our Company.
  2. Depending on the content of the inquiry, Our Company may not always be able to answer Members' inquiries. Our Company is not obliged to answer inquiries of any kind from Members.

Chapter 3 Member’s obligations

Article 15 (Liability in regards to use of services)

Members shall use the Services (including any information or advice relating to health and/or medical treatment in the Services, and the same shall apply hereafter in this article) at their own discretion and on their own responsibility, and in case that any claim is made by a third party who suffered damage from or relating to the use of the Services, the Members shall settle the claim on their own responsibility and at its own expense.

Article 16 (Management of I.D. and password)

Members shall manage the I.D. and password provided for the Services on their own responsibility. It is to be noted that the I.D. and password are the authorization method for the Services and that when these have been entered, the entry is deemed to have been carried out by the Member, and Our Company assumes no responsibility any prejudice suffered by the Member as a result of the loss or unauthorized use.

Article 17 (Prohibited act)

  1. Members shall be prohibited from any of the following acts (hereinafter referred to as "Prohibited act") while using the Services. Our Company assumes no responsibility for any prejudice suffered by any Member as a result of the Prohibited act, and in case Our Company suffers any damage as a result of the Prohibited act, Our Company may claim compensation against the Members for damage.
    1. Any act that infringes Our Company’s or a third party's intellectual property rights, etc.;
    2. Any act that infringes a third party's property, privacy, or right of portrait, etc.;
    3. Any act that discriminates or defames a third party;
    4. Any act that defames Our Company or a third party's reputation or name;
    5. Any act that Sends or uploads of virus programs or any other malicious program, etc.;
    6. Any act that damages the devices, equipment, etc. that belong to Our Company or a third party or interferes the use of or operation of any equipment for the Services, or any other act that interferes the normal operation of the Services;
    7. Any act that breaches these Terms and Conditions, etc., laws, or public order and morals;
    8. Any act that causes any prejudice or damage to Our Company or a third party;
    9. Any Criminal act or any act connected to or promoting the criminal act;
    10. Any act that impersonates another person; and
    11. Any act that is equivalent to or likely to constitute to any of the preceding items.
  2. In regards to any dispute with third parties arising out of the Prohibited act stipulated in the preceding section, Members shall settle the dispute on their own responsibility and at its own expense, and Our Company assumes no responsibility for the dispute .

Chapter 4 Disruptions/termination of services

Article 18 (Interruption of the Service)

Our Company may suspend or restrict the provision of the Services without prior notice to the Members if any reason for interruption like those listed below occurs:

  1. When Our Company decides that there is a risk that the provision of the Services could cause any prejudice or damage to Our Company or a third party due to reasons such as extreme access concentration, unauthorized access, a virus invasion, computer network problems, etc.;
  2. In the case of a natural disaster, revolt, an act of terrorism, or other matters not attributable to Our Company;
  3. When inspections, maintenance, or repairs of any equipment in relation to the provision of the Services are carried out;
  4. When adhering to government or court recommendations, orders, disposition, etc.; and
  5. In addition to the preceding items, if Our Company determines that the Services must be suspended due to any operational or technical reason.

Article 19 (Termination of, changes, and additions to the Services)

  1. Our Company may terminate all or part of the Services with at least one (1) month’s prior notice to the Members. Additionally, Our Company may change, or make additions to, all or part of the content, name of, or specifications of the Services without notice to the Members or their consent.
  2. Our Company assumes no responsibility to Members in relation to the termination, changes, and/or additions stipulated in the preceding section.

Article 20 (Handling of Vital and GPS data)

If Our Company terminates provision of the Services or Members withdraw from the Services, Our Company may delete Members' Vital data, GPS data, and any other information without notice to the Members or their consent, and will not return any of the information. Furthermore, Our Company may use Members' Vital data, GPS data, or any other information within the scope of the purposes stipulated in Article 21 without notice to the Members or their consent after having processed the form of the information so that individuals cannot be identified.

Chapter 5 Obtaining and using Member information

Article 21 (Handling of Member information)

  1. Purpose for use of Member information
  2. Any Member information Our Company obtains shall be used for the following purposes: In regards to sections 1.3 through 1.6, these uses shall include not only any act for products and services of our Company but also any act for products and services of third parties. Additionally, regarding use for the purposes stipulated in section 1.3, 1.4, and 1.6, any use shall only be implemented to the Members who have requested or approved the distribution of emails pertaining to the purposes when they applied for membership registration.

    1. Provision, operation, and management of the Services;
    2. Responding to inquiries related to the Services;
    3. Requests for Members to fill in questionnaires;
    4. Information relating to campaigns, drawings, or the sending of prizes;
    5. Development and improvement of Our Company's wearable device products and services; and
    6. Promotion and advertising of Our Company's wearable device products and services
  3. Our Company may process the Member information so that individuals cannot be identified and use or provide third parties with such information for the purposes such as research, academic presentations, marketing, or other operations Our Company is involved in.
  4. Regarding methods for displaying, editing, and deleting Member information
  5. Members may confirm, edit, or delete their registered Member information from the Applications on an information terminal such as a smart phone. Additionally, the basic information stipulated in Section 2.2, Article 1 will be deleted when a Member withdraws from the Services. If Members wish to delete Member information after withdrawing from the Services, they need to send an e-mail to the call center stipulated in the following section.

  6. Regarding inquiries
  7. Our Company accepts feedback, questions, complaints, inquiries regarding Personal information, and other inquiries regarding the treatment of Member information through the call center below. It is to be noted that Our Company may record phone conversations with and that Our Company may ask you to provide personal identification information.

    Call center: 0120-455-750 (free dial)

    Operating hours: 9am to 5pm (excludes weekends, public holiday, and company holidays)

  8. Regarding subcontract
  9. Our Company may provide Personal information to a subcontractor when subcontracting all or part of the Services. In this case, Our Company will take the necessary measures such as execution of a confidentiality agreement, etc. with the subcontractor.

  10. Regarding the handling of Personal information
  11. Our Company will not provide Member information that constitutesf Personal information to a third party without obtaining prior consent of the Member. However, this shall not apply in the following cases:

    1. If Our Company subcontracts all or part of the handling of Personal information to the extent necessary to achieve the purposes for use stipulated in Section 1 of this article;
    2. If Personal information is provided due to succession of operations or business through a merger or other corporate actions;
    3. If Our Company needs to cooperate with a government agency, local public agency, or one of their subcontractors in the execution of statutory operations, and the obtaining of consent from Members could interfere with the execution of the operations; or
    4. In addition to the preceding items, if the provision of the Personal information is approved by the Act on the Protection of Personal Information or other laws.

Article 22 (Protection of communication privacy)

  1. If compulsory disposition based on the Law on Wiretapping for the criminal investigation or the Code of Criminal, or compulsory disposition based on other court orders of any laws and regulations is taken, Our Company may provide a third party with Member information within the scope specified by the disposition or order
  2. If a Member breaches any of the prohibited acts stipulated in Article 17 and interferes with provision of the Services, Our Company may provide a third party with Member information to the extent necessary to ensure smooth provision of the Services as long as the provision is considered an act in the pursuit of legitimate business or an act of averting present danger.
  3. Notwithstanding the preceding two sections, if Our Company receives a request for disclosure according to Section 1, Article 4 of the Act on the Limitation of Liability for Damages of Specified Telecommunications Service Providers and the Right to Demand Disclosure of Identification Information of the Senders (Act No. 137, 2001), Our Company may disclose Member information to the extent demanded by the request.

Chapter 6 Our Company’s liability

Article 23 (Responsibility for damages)

Our Company assumes no responsibility for damages incurred by Members as a result of use of the Services.

Chapter 7 Miscellaneous provisions

Article 24 (Intellectual property rights)

  1. Intellectual property rights such as copyrights and trademarks and all other tangible and intangible property rights (hereinafter collectively referred to as "Intellectual property rights, etc.") for all programs and software provided in relation to the Services by Our Company, information and content provided through the Services, screen design, and logos, etc. (hereinafter referred to as "Content belonging to Our Company") shall belong to Our Company or to a third party that has granted a license of the Intellectual property rights, etc. to Our Company (hereinafter referred to as "Right holders").
  2. Members may not reproduce, copy, reprint, modify, sell, or redistribute, etc. all or part of Content belonging to Our Company for purposes other than personal use without obtaining prior written consent from the Right holders.
  3. Members may, through the use of the Services, only provide information, etc. to which they themselves possess Intellectual property rights, etc., or they have obtained the necessary consent from Right holders through the use of the Services.
  4. Copyrights pertaining to information posted by Members through the use of the Services shall be reserved by the Member or the right holder who granted a license of the copyrights to Member (hereinafter referred to as "Existing right holder"). However, Our Company may edit the posted information as deemed necessary and use the information without charge, and may omit some of the information or the Member's nickname, etc. when using it. In this case, Members shall not exercise authors' moral rights for themselves or make Right holders exercise the rights in regards to the use of information by Our Company.

Article 25 (Governing law)

The validity, performance and construction of these Terms and Conditions, etc. shall be governed by and interpreted in accordance with the laws of Japan

Article 26 (Resolution of disputes)

The Tokyo District Court shall be the agreed exclusive court of jurisdiction of first instance for any dispute regarding application for membership registration, use of the Services, and these Terms and Conditions, etc.

Article 27 (Non-waiver)

No failure by any party in exercising any of the rights under these Terms and Conditions, etc., shall it be construed as a waiver thereof.

Article 28 (Severability)

Even if any of the provisions of these Terms and Conditions etc. shall be invalid, the validity and enforceability of the remaining provisions shall not be affected.

Article 29 (Survival Clauses)

Article 1, Section 2 of Article 3, Article 11, Article 13, Article 15, Article 17, Section 2 of Article 19, and Articles 20 through 30 shall survive the stop or termination of the Services, the Member’s withdrawal, the suspension of the use of the Services, or the deletion of the membership registration.

End

Established on June 1, 2016

Silmee™ Health Care Terms and Conditions of Use

These Terms and Conditions set forth the terms and conditions. of the provision for the Software (as defined in Article 1) provided by TDK Corporation (hereinafter referred to as "Our Company").

Article 1 (Definitions)

  1. In these Terms and Conditions, "the Software" means "Silmee™ Health Care" with the functions stipulated in Section 1, Article 2 of the "Terms and Conditions for Use of Silmee™ Health Care Services" and all accompanying documentation.
  2. Unless otherwise stipulated in these Terms and Conditions, the terms used in these Terms and Conditions shall have the same meaning as defined in the "Terms and Conditions for Use of Silmee™ Health Care Services."

Article 2 (Grant of License)

Our Company shall grant to Members who have agreed with these Terms and Conditions and have completed the membership registration a nonexclusive and nontransferable license to use the Software only on Members' Devices compatible with the Services and information terminals such as smart phones in accordance with these Terms and Conditions, for the purpose of use for the Services within the Area for usage, and Members may commence use of the Software upon agreement to these Terms and Conditions and completion of membership registration for the Services.

Article 3 (Termination of use of the Software, etc.)

  1. Our Company may change or terminate these Terms and Conditions without prior notice to or consent of the Members. In this case, Our Company shall announce the changes to or termination of these Terms and Conditions to the Members by updating the website prescribed by Our Company or by other similar methods, and these Terms and Conditions shall be changed or terminated at the point of time of the announcement made or any of methods taken.
  2. If a Member breaches any of the provisions of these Terms and Conditions, Our Company may, at its own discretion, terminate the use of the Software for the Member.
  3. If use of the Software is terminated in accordance with the provisions of the preceding section, Members shall not be allowed to use the Software for any reason. Members shall stop using the Software immediately and shall promptly destroy or delete all of the Software in their possession or under their management according to Our Company’s instruction.
  4. Members may not claim any compensation for damages, etc. incurred as a result of termination of their use of the Software.
  5. The provisions of Section 3 through 5 of Article 3, Sections 2 and 3 of Article 4, and Articles 5 through 7 shall survive termination of Members' use of the Software either by themselves or by Our Company.

Article 4 (Compliance matters)

  1. Members shall be prohibited from any of the following acts:
    1. Use of the Software for purposes other than using the Services or installing or using only part of the Software;
    2. Adapting, modifying, reverse engineering (most typically refers to converting software into a format which can be read by people), decompiling, or disassembling, etc. the Software;
    3. Reproducing or copying the Software in whole or in part; and
    4. Selling, distributing, making it available for transmission, public transmitting, lending, transferring, sublicensing the Software to any third party, or any other method of disposition of the Software, in whole or in part, whether with or without consideration.
  2. Members shall make their efforts not to infringe intellectual property rights or other rights of a third party in their use of the Software, and if any dispute arises from that a Member infringes or may infringe the rights of a third party through their use of the Software, the Member shall settle the dispute on its own responsibility.
  3. Members agree to comply with the applicable export administration regulations of Japan, the United States of America, and any other country well as other laws and regulations in case of exporting this Application and the technology incorporated therein outside of the Area for usage.. Members shall not export or re-export information, technology, or goods they have received under these Terms and Conditions without approval of the government of relevant countries required by the relevant laws and regulations, and shall not use the information, technology or goods for use, development, manufacturing, maintenance, or storage of nuclear, chemical, and biochemical weapons, and/or missiles.

Article 5 (Limitation of liability)

  1. If any defect is found in the Software, Our Company shall notify Members of the defect by any method separately specified by Our Company and shall use its efforts to provide other version of the Software which is free from defects or repair the defective Software, but shall not warrant whatsoever these remedies shall be implemented, and assumes no responsibility for any direct or indirect damage incurred by Members (including but not limited to, damage of communications devices and software, etc.) or damage incurred by third parties as a result of a defect in the Software.
  2. Our Company shall provide the Software on an "as is" basis, and shall not warrant whatsoever that the Software shall not infringe the intellectual property rights and other rights of a third party, that the Software works correctly, that the Software is helpful for Members, or that the Software is fit for any particular purpose of Members, and assumes no responsibility for any direct or indirect damage such as any failure to Devices compatible with the Services and/or information terminals such as smart phones, loss of information, etc. incurred by Members or other third parties in relation to the Software as a result of use or inability to use the Software.

Article 6 (Compensation for damages)

  1. Our Company assumes no responsibility for any direct or indirect damage incurred by Members or third parties as a result of the Software (including but not limited to any damage incurred by Members as a result of loss of information provided through the Software), and Members shall, on their own responsibility, settle the issues.
  2. If a Member breaches these Terms and Conditions, Our Company shall both terminate its use of the Software in accordance with Section 2 of Article 3 and claim compensation for damages incurred as a result of the breach.

Article 7 (Others)

  1. Members must not transfer their position under these Terms and Conditions to a third party in whole or in part.
  2. Our Company may change the Software's specifications or terminate provision of the Software as needed without prior notice to the Member.
  3. These Terms and Conditions shall be governed by the laws of Japan. Furthermore, any disputes regarding these Terms and Conditions shall be settled in the Tokyo District Court as the agreed exclusive court of jurisdiction of first instance.
  4. The provisions of "Terms and Conditions for Use of Silmee™ Health Care Services" shall be applied to matters not stipulated in these Terms and Conditions.

End

Established on June 1, 2016

Top